Kijk door de ‘ogen’ van de klant met de HoloLens en 5G netwerk

  • netwerk
  • 2 min leestijd
  • 12 november 2021

Ontwikkelingen om werken op afstand nog meer te optimaliseren, gaan in rap tempo. Hierin komen telecom en IT dicht bij elkaar en brengen ze samen veel nieuwe mogelijkheden. De HoloLens in combinatie met Remote Assist van Microsoft en een goed 4G- of nog sneller 5G netwerk is er één van. Hiermee kun je door de ‘ogen’ van de HoloLens-gebruiker meekijken en direct ondersteunen. Ik vertel je er in mijn blog meer over.

Anna
van Thull Meer over Anna

De HoloLens: wat is het?

Ik hoor je denken, een Holo wat? De HoloLens maakt mixed reality mogelijk. Mixed reality is in andere taal aangevulde realiteit. De HoloLens is een bril waardoor jouw klant kijkt en waar een tweede scherm, de mixed reality, wordt geopend. Dit scherm helpt je als HoloLens-gebruiker om bijvoorbeeld meer informatie te zoeken op het internet, maar kun je ook gebruiken om videocalls op te starten. De camera zit hiervoor in de HoloLens verwerkt. Hierdoor kijk jij dus tijdens de videocall door de ‘ogen’ van de gebruiker. Of andersom. Met behulp van technische ondersteuningen kun je direct zien wat jouw klant ziet en op afstand adviseren en oplossen.

Super snelle verbinding: 5G van KPN

Om de HoloLens in te zetten voor service op afstand is een stabiele verbinding met hoge snelheden noodzakelijk. 4G biedt deze ondersteuning al en met de komst van 5G zijn verbindingen nog beter. Met de 5G verbinding van KPN is het werken op afstand met de HoloLens een makkie.

Stabiele verbinding is noodzakelijk

Om de HoloLens in te zetten voor service op afstand is aller eerst een stabiele verbinding met hoge snelheden noodzakelijk. 4G biedt deze ondersteuning al en met de komst van 5G die eind 2022 wordt verwacht, worden verbindingen straks nog beter. Daarnaast is een licentie van Microsoft Remote Assist nodig. Hiermee kan de gebruiker van de HoloLens videobellen met zijn leverancier en kijkt de leverancier via de HoloLens mee met zijn klant.

DWT Groep en Alklima

De installatieprofessionals van DWT Groep, vennoot van Inka, en de klimaatoplossingen van Alklima, helpen organisaties met het koelen, verwarmen en ventileren van locaties. De technische oplossingen die zij bieden aan hun klanten, vragen om een efficiënt bedrijfsproces, zodat zij hun klanten goed kunnen ondersteunen. Met de HoloLens helpen de servicetechnici van Alklima en DWT Groep hun klanten op afstand en lossen zij storingen snel op. Hoe precies? Dat zie je in de video.

Telecom en IT komen samen

Naast een snelle en stabiele verbinding is een licentie van Microsoft Remote Assist nodig. Hiermee kan de gebruiker van de HoloLens videobellen met zijn leverancier en kijkt de leverancier via Microsoft Remote Assist mee met zijn klant. Een goede verbinding en IT-oplossingen zijn bij een oplossing als deze onmisbaar. Het slimme netwerk van KPN maakt de verbinding mogelijk en de oplossingen van Microsoft ondersteunen in IT. Een mooi voorbeeld van hoe IT en telecom elkaar versterken.

Benieuwd naar de mogelijkheden binnen jouw organisatie of meer weten over de HoloLens? Bel mij!

Meer weten over KPN oplossingen?

Wil je meer informatie ontvangen over de KPN oplossingen die wij kunnen leveren? Laat het ons weten en wij nemen contact met je op!

Meer weten over KPN