Thuiswerken door Corona?

Doe dit gemakkelijk en gratis met Webex Teams.

Meer weten over Cisco oplossingen?

Iedereen wordt geadviseerd om thuis te werken. Maar heb je wel de tools om normaal je werk te doen? Niet iedere organisatie heeft de tools om gemakkelijk op afstand samen te werken. Bijvoorbeeld met collega’s die thuis zitten of met klanten. Cisco heeft tijdelijk een actie op poten gezet om bedrijven kosteloos gebruik te laten maken van Webex Teams, zodat iedereen tijdens deze fase van het Corona virus zo goed mogelijk kan blijven werken op afstand.

Hoe werkt Webex Teams?

Met een Webex Teams Account kan je enorm gemakkelijk samenwerken in projecten of meetings op afstand organiseren. Alle informatie over Webex Teams vind je hier.

Nog geen Webex? Wij helpen je verder

Je kan op twee manieren aan de slag. Iedereen in de organisatie maakt een individueel gratis account aan. Je kan op deze manier zelf personen uitnodigen om op afstand mee samen te werken. Groot nadeel hiervan is dat iedere gebruiker dit zelf moet doen en er geen centraal beheer is.

We kunnen ook een bedrijfsmatige omgeving voor je inrichten. Dit is een testperiode van 90 dagen. Na die 90 dagen kunnen we deze omzetten naar een definitief account. Dit met behoud van je gehele geschiedenis. Dit is met een persoonlijk account niet het geval. Dit is niet het enige voordeel.

Met een bedrijfsaccount heb je:

  • Een eigen admin omgeving voor centraal beheer;
  • Maak je vanuit deze omgeving centraal alle gebruikers aan;
  • Beheer je deze gebruikers;
  • En beschik je over rapportage.

Hoe installeer je Webex Teams?

Heel simpel. Voor het persoonlijk account kan je dit zelf doen: www.webex.com/downloads. Een kleine maar… wij hebben natuurlijk wel erg veel ervaring? Zonde om hier geen gebruik van te maken. We helpen je graag. Voor het bedrijfsaccount voor een periode van 90 dagen moeten wij dit sowieso voor je doen. Klik hier en we nemen contact met je op.

Wel al Webex Teams? Dan moet je dit weten

Ook voor de bestaande Webex Teams klanten maakt Cisco tijdelijk meer mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan alle gebruikers de volle opties geven in plaats van alleen het aantal aangekochte licenties. Wil je hier meer informatie over? Neem contact met ons op.

De meest gestelde vragen over Webex Teams

Met hoeveel personen kan ik een vergadering starten in Webex Teams?

Met Webex Teams kun je vergaderen met 1 tot 1000 personen. Een ideale oplossing voor een videocall met je collega, projectteam of zelfs als presentatievorm richting een grotere groep. Meer info over Webex Teams kun je hier vinden.

Wat is het verschil tussen Jabber en Webex?

Cisco Jabber is een communicatie applicatie die gebruikt kan worden voor beschikbaarheid, bellen en chatten. Let op: Cisco Jabber is altijd gekoppeld aan een Cisco telefooncentrale.

Cisco Webex Teams en Cisco Webex Meetings zijn conference applicaties waarmee je met collega’s kan samenwerken in kleine projectgroepen en een conference call kan opzetten met een grotere groep mensen (tot 1000 personen). Via Webex kun je bestanden delen, presence inzien, chatten, een gesprek opnemen en een scherm delen om samen te werken aan een project. Optioneel: deze oplossing is te koppelen aan je Cisco telefooncentrale.

Is Webex Teams AVG proof?

Cisco Webex Teams ondersteunt de AVG door persoonlijke gegevens te beschermen en te respecteren. Naast de bestaande beveiligings- en nalevings- beleidsregels heeft Cisco de volgende verbeteringen in gegevens en privacy geïntroduceerd.

Gebruikers van opties waarschuwen bij het omzetten van deze naar jouw organisatie
Wanneer je een gebruiker van buiten je eigen organisatie converteert naar jouw organisatie, wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gebracht en heeft hij/zij 14 dagen de tijd om ervoor te kiezen om de bestaande inhoud privé te houden of om aan jouw organisatie bij te wonen.

  • Wanneer de gebruiker ervoor kiest om de bestaande inhoud privé te houden, wijzigen ze het e-mailadres dat ze gebruiken met de app en wordt er een nieuw account gemaakt voor deze in jouw organisatie.
  • Wanneer de gebruiker deelneemt aan jouw organisatie, wordt jouw organisatie de eigenaar van alle teams, ruimten of inhoud die door de gebruiker is gemaakt in de app. Het Bewaar beleid van jouw organisatie is van toepassing op alle inhoud die zij maken. Als je de Active Directory synchronisatie gebruikt, moet je de gebruiker ook aan jouw Active Directory toevoegen.

Als de gebruiker na 14 dagen geen keuze heeft ingesteld, worden ze automatisch naar jouw organisatie verplaatst.

Door gebruiker gegenereerde inhoud verwijderen wanneer organisatie wordt verwijderd
Wanneer een organisatie wordt verwijderd, wordt ook alle door gebruikers gegenereerde inhoud verwijderd. Dit geldt ook voor teams, ruimten, bestanden en White boards die de gebruikers hebben gemaakt.

Verwijdering van door gebruiker gegenereerde gegevens aanvragen
Wil je door een gebruiker gegenereerde inhoud verwijderen? Dan kun je een verzoek doen door de gegevens naar privacy@cisco.com te sturen. De door de gebruiker gegenereerde inhoud en persoonlijke gegevens worden verwijderd.

Inactieve Cisco WebEx-gebruikers verwijderen
Voor Cisco Webex-sites: wanneer je de gebruiker in Cisco Webex-sitebeheer deactiveert, wordt deze als inactief gemarkeerd voor Cisco Webex Teams. Als er gedurende 30 dagen geen actie wordt ondernomen, wordt de gebruiker verwijderd.

Hoe installeer je Webex Teams?

Heel simpel. Voor het persoonlijk account kan je dit zelf doen: www.webex.com/downloads. Een kleine maar… wij hebben natuurlijk wel erg veel ervaring? Zonde om hier geen gebruik van te maken. We helpen je graag. Voor het bedrijfsaccount voor een periode van 90 dagen moeten wij dit sowieso voor je doen. Klik hier en we nemen contact met je op.

Hoe neem je in Webex Teams contact op met een persoon?

  1. Klik op het + icoontje om naar de volgende stap te gaan.
  2. Klik op ‘contact met iemand opnemen’.
  3. Voeg in de zoekbalk personen aan je ruimte toe. Zoek op naam of voeg hen toe met hun e-mailadres.
  4. Je ruimte met de persoon is aangemaakt.
  5. Wil je een berichtje sturen? Schrijf onderin de chatbalk je bericht en verzend deze hier. Je kunt bestanden, een schermafbeelding, emoticons en GIFjes toevoegen.
  6. Wil je een telefoongesprek starten? Rechts bovenin zie je een groene cirkel met de icoontjes van een telefoon en videocamera. Klik op het icoon Gesprekken en kies vervolgens via welk telefoonnummer je de persoon wilt bellen. Wil je alleen bellen? Klik dan op het telefoon icoontje.
  7. Wil je videobellen? Rechts bovenin zie je een groene cirkel met de icoontjes van een telefoon en videocamera. Klik op het icoon Gesprekken en kies vervolgens via welk telefoonnummer je de persoon wilt bereiken. Let op: Kies voor het videocamera icoontje, zodat je een gesprek opzet met beeld.

Hoe maak ik een ruimte met een groep aan?

  1. Klik op het + icoontje om naar de volgende stap te gaan.
  2. Klik op ‘een ruimte maken’.
  3. Geef de ruimte een naam. Kies een naam die voor het projectteam logisch is, bv de klantnaam i.c.m. de naam van het project.
  4. Voeg in de zoekbalk de personen aan je ruimte toe. Zoek op naam of voeg hen toe met hun e-mailadres. Dit kunnen collega’s zijn, maar ook externen.
  5. Heb je iedereen toegevoegd van het projectteam? Klik dan op maken, zodat de ruimte wordt aangemaakt.
  6. Wil je een berichtje sturen naar het projectteam? Schrijf onderin de chatbalk je bericht en verzend deze hier. Je kunt bestanden, schermopnames, emoticons en GIFjes toevoegen.
  7. Via de drie puntjes ‘…’ rechts bovenin kom je terecht in een menu. Hier kun je naast de chat die je ook onderaan kunt benaderen ook:
    • een whiteboard aanmaken. Super fijn om zaken uit te tekenen;
    • via planning een afspraak plannen met het projectteam;
    • personen toevoegen aan het projectteam;
    • gemakkelijk bij de bestanden die gedeeld zijn in de groep;
    • gemakkelijk naar de threads waar jij op gereageerd hebt in de groep;
    • snel inzien welke koppelingen er gedeeld zijn in de groep.

Wat is het verschil tussen een gratis account en een bedrijfsaccount?

Gratis individueel account
Bij een gratis account moet iedereen in de organisatie een individueel gratis account aanmaken via www.webex.com/downloads. Met dit account kun je zelf personen uitnodigen om op afstand mee samen te werken. Cisco heeft de mogelijkheden van het gratis account door COVID-19 uitgebreid met de volgende functies:

  • Onbeperkt gebruik (geen tijdsbeperkingen);
  • Biedt ondersteuning voor maximaal 100 deelnemers;
  • Biedt gratis inbellen (naast bestaande VoIP mogelijkheden).

Het nadeel van een gratis individueel account? Iedere gebruiker moet dit zelf aanmaken en er is geen centraal beheer mogelijk. Daarbij wordt je chathistorie niet opgeslagen, kun je niet met meer mensen tegelijkertijd bellen en kun je alleen bellen met andere Webex gebruikers.

De gratis Webex persoonlijke account voor webex.com is beschikbaar in de volgende landen: Australië, Oostenrijk, België, Brazilië, Bulgarije, Canada, Kroatië, Cyprus, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Italië, India, Indonesië, Ierland, Israël, Luxemburg, Frans-Griekenland Macau, Maleisië, Malta, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Polen, Thai, Roemenië, Singapore, Slowakije, Slovenië, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Spanje, Zweden, Zwitserland (Verenigde Arabische Emiraten), Oekraïne en het Verenigd Koninkrijk Verenigde Staten en Vietnam.

Bedrijfsaccount
Bij een bedrijfsaccount helpen we je om deze bedrijfsmatige omgeving voor je in te richten. Door COVID-19 kun je het bedrijfsaccount nu 90 dagen testen. Na die 90 dagen kunnen we het account omzetten naar een definitief account. Dit met behoud van je gehele geschiedenis. Met een bedrijfsaccount heb je:

  • Een eigen admin omgeving voor centraal beheer;
  • Maak je vanuit deze omgeving centraal alle gebruikers aan;
  • Beheer je deze gebruikers;
  • En beschik je over rapportage.

Webex Teams in een whitepaper

We helpen we je graag een handje in je oriëntatie en nemen je in deze whitepaper mee in een aantal belangrijke aandachtspunten.

Vraag je whitepaper aan

Ook wij hanteren een aangepaste dienstverlening

Hoe we bij DB+ onze dienstverlening aanpassen? We houden in de basis de richtlijnen aan van het RIVM. Dit betekent dat we zoveel mogelijk thuiswerken. Betekent dit dat alles stil komt te staan? Nee. Lees hier hoe wij onze dienstverlening zoveel mogelijk Corona-proof hebben gemaakt voor jou als klant.