Cloud telefonie

De telefooncentrale aan de muur verdwijnt en Cloud telefonie is aan zet. Of hosted telefonie, VoIP. Geef het beestje een naampje. We bieden je in ieder geval de best mogelijke oplossing. Want ja, wij doen het goed of we doen het niet.

Smaakmaker in Cloud telefonie

We kiezen voor sterke smaakmakers. Vodafone, KPN en RoutIT. Bepalende spelers in het landschap van Cloud telefonie. Met deze partners zorgen we voor een oplossing van het ambachtelijke soort.

Één chefkok

Met deze smaakmakers kies je voor een oplossing waarbij zij volledig eindverantwoordelijk zijn voor zowel het Cloud telefonie platform, de infrastructuur en de mobiele telefonie. Allemaal uit dezelfde beheerde, tsja, wolk, zeg maar. En met volledige eindverantwoordelijkheid bedoelen wij dat alle onderdelen door dezelfde leverancier worden geleverd en beheerd. Niet vier koks die over één hoofdgerecht bakkeleien. Wel zo fijn.

De voordelen van cloud telefonie op een rij

  • Eenvoud siert. Daarom heb je één aanspreekpunt en één factuur
  • Geen hoge eenmalige investering in een telefooncentrale, maar één vast bedrag per maand
  • Inzicht en beheersbaarheid voor de gehele omgeving met behulp van een online portal
  • Altijd verzekerd van de nieuwste functionaliteiten door kosteloze updates

Even platgeslagen. Hoe werkt cloud telefonie?

  • Per medewerker bepaal je het juiste profiel. In de basis heb je de keuze tussen een vast profiel, mobiel profiel of gecombineerd profiel. Zo kan je iedere medewerker voorzien van een profiel dat goed past.
  • Omdat je per medewerker bepaalt wat hij of zij nodig heeft, betaal je alleen voor wat je daadwerkelijk verbruikt.
  • Per profiel betaal je een vast bedrag per maand. Dat maakt het ook nog eens heel duidelijk en voorspelbaar.
  • Is er een nieuwe versie met verbeterde features? Geregeld. De software updates en het onderhoud van het Cloud platform zitten verwerkt in de prijs per maand.
  • Krimpt of groeit je organisatie? Met onze Cloud oplossingen schaal je gemakkelijk op- of af qua profielen.

Meer info over cloud?

Wil je meer weten over onze Cloud oplossingen? Laat het ons weten en wij nemen contact met je op!

Meer weten over cloud

Wat is cloud telefonie?

Cloud telefonie is bellen over internet. De telefooncentrale staat in de cloud in plaats van fysiek op locatie. Je hebt waarschijnlijk ook wel gehoord van VoIP telefonie of Hosted Voice. Er wordt behoorlijk wat verwarring geschept met deze termen, maar eigenlijk wordt gewoon dezelfde techniek bedoeld. Ze hebben namelijk één ding gemeen: bellen via internet. Maar eerlijk als we zijn, er is wel een klein verschil te noemen.

Een klein verschil tussen cloud telefonie en voip telefonie

Al lijken de zakelijke telefonie oplossingen als twee druppels water op elkaar, toch zit er een klein verschil tussen cloud telefonie en voip telefonie:

VoIP telefonie

De afkorting van Voice over IP, ook wel: bellen over het internet. In plaats van de traditionele telefoonverbinding, wordt een gesprek over een dataverbinding tot stand gebracht. Je maakt nog wel gebruik van de telefooncentrale op locatie.

Cloud- of Hosted telefonie

Je hebt geen fysieke telefooncentrale meer op locatie, maar in het datacenter van de leverancier. Je krijgt toegang tot de cloud telefooncentrale via je internetlijn.

Redenen om over te stappen naar cloud telefonie

    1. Cloud telefonie is de toekomst

      De telefooncentrale aan de muur verdwijnt. Echt waar, zelfs ISDN stopt.

    2. Betalen per gebruiker per maand

      Bij ISDN-lijnen was er vaak sprake van overcapaciteit wat betreft het aantal lijnen. Met Cloud telefonie worden de kosten per gebruiker en per maand in rekening gebracht. Op deze manier worden de kosten voorspelbaar.

    3. Cloud telefonie buigt mee met de organisatie

      Je kunt de capaciteit op- en afschalen en het belverkeer kan worden afgekocht. Afhankelijk van het belvolume kan dit een kostenbesparing opleveren. De combinatie van punt 2 en 3 zorgen er dan ook voor dat je nooit teveel betaalt voor iets dat je niet gebruikt.

    4. Veilig en up-to-date

      Bij de aanschaf van een telefooncentrale is het bedrijf verantwoordelijk voor het onderhoud en de veiligheid. Per uitbreiding of upgrade worden daarnaast kosten in rekening gebracht. De boel veilig houden is tevens een hele klus gezien de toenemende cybercrime. Ook dit brengt kosten met zich mee. Bij Cloud telefonie draagt de leverancier zorg voor de updates en veiligheid van de omgeving. Dit is in de maandelijkse prijs inbegrepen.

    5. Het biedt continuïteit

      Zodra een telefooncentrale op locatie uitvalt is de afnemer niet meer bereikbaar. Een telefooncentrale in de cloud draait redundant in 2 of soms 3 datacenters. Gaat de ene plat, neemt de ander het over.

    6. Vaste toestellen de deur uit

      Met een enorm goed 4G netwerk (straks zelfs 5G) wordt het vaste toestel steeds vaker overbodig. Door vast mobiel integratie toe te passen ben je bereikbaar op een smartphone op zowel het vaste- als mobiele nummer. Door applicaties beschikt de smartphone over dezelfde functionaliteiten van het vaste toestel. Doorverbinden of een conference call opzetten? Geen probleem.

Investeren in cloud telefonie

Toch brengt Cloud Telefonie nog wel enige investeringen met zich mee. Voorbeelden zijn de kosten voor de aanschaf van VoIP toestellen, installatie en programmeren van de cloud omgeving. Denk hierbij aan callflows of een koppeling met het CRM-systeem. Het grote voordeel is kort samengevat: Er is geen grote eenmalige investering meer benodigd voor ‘de grote kast aan de muur’.

Cloud telefonie in een whitepaper

80% van het bedrijfsleven stapt over op Cloud telefonie. Een oplossing die je zeker onder de loep wilt nemen. Met deze whitepaper helpen we je graag een handje in de oriëntatie en nemen we je mee in een aantal belangrijke aandachtspunten.

Whitepaper cloud telefonie aanvragen