VoIP telefonie

De telefooncentrale aan de muur verdwijnt en VoIP telefonie is aan zet. Of SIP, hosted, cloud. Geef het beestje een naampje. Bekijk hieronder ons aanbod voor VoIP telefonie.

Vraag meer info aan

Smaakmaker in VoIP telefonie

De telefooncentrale aan de muur verdwijnt en VoIP telefonie is aan zet. Of SIP, hosted, cloud. Geef het beestje een naampje. We bieden je in ieder geval de best mogelijke oplossing. Want ja, wij doen het goed of we doen het niet. Om dit ook waar te maken hebben we een uitgebreide menukaart. Zo zetten we altijd het juiste gerecht op tafel. Ook wel een passende oplossing genoemd.

We kiezen voor sterke smaakmakers. Vodafone, KPN en RoutIT. Bepalende spelers in het landschap van VoIP telefonie. Met deze partners zorgen we voor een oplossing van het ambachtelijke soort.

VoIP telefonie om je vingers bij af te likken

Met deze smaakmakers kies je voor een oplossing waarbij zij volledig eindverantwoordelijk zijn voor zowel het VoIP telefonie platform, de infrastructuur en de mobiele telefonie. Allemaal uit dezelfde beheerde, tsja, wolk, zeg maar. En met volledige eindverantwoordelijkheid bedoelen wij dat alle onderdelen door dezelfde leverancier worden geleverd en beheerd. Niet vier koks die over één hoofdgerecht bakkeleien. Wel zo fijn.

Hier kort nog wat voordelen op een rij:

  • Eenvoud siert. Daarom heb je één aanspreekpunt en één factuur
  • Geen hoge eenmalige investering in een telefooncentrale, maar één vast bedrag per maand
  • Inzicht en beheersbaarheid voor de gehele omgeving met behulp van een online portal
  • Altijd verzekerd van de nieuwste functionaliteiten door kosteloze updates

Even platgeslagen. Wat is VoIP telefonie en hoe werkt het?

VoIP is de afkorting voor Voice over IP. Dit betekent dat je belt over een internetverbinding. En niet over een PTSN of ISDN lijn zoals vroeger.

Het verschil met cloud of hosted telefonie

VoIP, cloud en hosted…De termen worden volledig door elkaar gebruikt. Tijd om helderheid te scheppen. Met VoIP, cloud of hosted telefonie bel je over het internet. Het verschil zit ‘m in de locatie van de telefooncentrale. Bij VoIP is dat bij jou fysiek op locatie. Bij cloud telefonie of hosted telefonie is er geen fysieke centrale op locatie maar een telefooncentrale in de cloud . In praktijk: het datacenter van je provider.

Hoe werkt VoIP bellen voor jou?

Vaak zien we dat pas kortgeleden een telefooncentrale is aangeschaft en dat dit werkt als een trein. Zonde dus om de fysieke telefooncentrale de deur te wijzen. Nu ISDN stopt moet er een (tussen) oplossing gevonden worden.

  • Met VoIP telefonie vervang je de ISDN lijn door een SIP verbinding.
  • De fysieke telefooncentrale blijft op locatie staan. We plaatsen een vertaler bij je telefooncentrale die ervoor zorgt dat je centrale de digitale verbinding begrijpt.
  • Omdat er alleen een wijziging is in verbinding kun je de analoge telefoontoestellen blijven gebruiken.
  • Je koopt het aantal gesprekskanalen af. Daar betaal je een x bedrag per maand voor.

De voors en tegens van VoIP telefonie

Ieder voordeel heb z’n nadeel. Of was het nou andersom? In ieder geval geldt dit ook voor VoIP telefonie. We hebben ze voor je op een rijtje gezet.

Voordelen

  • Met een telefooncentrale op locatie heb je zelf meer beheermogelijkheden.
  • Hardware kan hergebruikt worden.
  • Adoptie is minder groot. Medewerkers hoeven niet te wennen aan nieuwe werkwijze of toestellen.

Nadelen

  • Vast-mobiel integratie is niet mogelijk. Tegenwoordig is die koppeling best handig.
  • Betalen per software update. De kosten voor software updates van de telefooncentrale zijn uitgaves waar je rekening mee moet houden.
  • In veel gevallen is SIP een tijdelijke oplossing. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld de voeding van je telefooncentrale kapotgaat. Vaak worden deze artikelen niet meer ondersteund, waardoor de centrale niet meer gebruikt kan worden. In dat geval is een overstap naar een hosted / cloud telefonieoplossing de beste optie.
  • Minder schaalbaar dan cloud telefonie. Je koopt het aantal gesprekskanalen af. Krimpt je organisatie binnen je contract? Dan kun je deze kanalen niet afschalen.

Wanneer kies je voor VoIP en wanneer voor hosted of cloud?

In het algemeen kijken we dan naar de leeftijd van de huidige telefooncentrale. Heb je pas een investering gedaan in de centrale, dan is het in veel gevallen verstandiger om voor VoIP telefonie te kiezen. Is je telefooncentrale afgeschreven, dan is de overstap naar cloud of hosted telefonie een logische. Wil je graag de telefooncentrale op locatie houden omdat je hier het volledige beheer op wilt houden, dan kies je ook voor VoIP.

Er bestaat hier geen goed of fout. Alleen maar jouw eigen wensen. We denken graag mee over de juiste oplossing voor jouw organisatie. Laat je gegevens hier achter en we nemen vrijblijvend contact met je op. Of download het whitepaper over cloud telefonie voor meer info.

Het kostenplaatje van VoIP telefonie

Vervelend om te zeggen maar dit is in iedere situatie anders. Geen verkooptruc, echt niet. Maar het is gewoon zo. De kosten van VoIP telefonie ligt onder andere aan de provider, het aantal gesprekskanalen en je infrastructuur.

Cloud telefonie in een whitepaper

80% van het bedrijfsleven stapt over op Cloud telefonie. Een oplossing die je zeker onder de loep wilt nemen. Met deze whitepaper helpen we je graag een handje in de oriëntatie en nemen we je mee in een aantal belangrijke aandachtspunten.

Whitepaper cloud telefonie aanvragen