InContact: Skype functies binnen KPN ÉÉN

Dennis
Groeneveld

Online samenwerken binnen KPN ÉÉN met de app InContact

Als het gaat over cloud telefonie hoor je vaak de USP ‘kosteloze updates’. En als we iets gratis krijgen, kunnen we het vaak niet laten om te denken ‘waar zit dat addertje onder het gras’? Ik laat je in deze blog aan de hand van een mooi voorbeeld zien dat dit niet altijd nodig is. KPN heeft namelijk recent haar cloudoplossing KPN ÉÉN uitgebreid met de app InContact. Deze app biedt je handige tools voor online samenwerken zoals video, chat en groepsgesprekken. En ja… daar komt ie…. het is geheel gratis. Ik neem je graag mee in wat het is en kan.

Is het echt kosteloos?

Laat ik gelijk maar starten met het wegnemen van het addertje. De app InContact is kosteloos. Wel moet je draaien op versie V2 van KPN ÉÉN en alleen medewerkers met een kantoor-profiel of vast-mobiel module kunnen de app gebruiken.

Wat kan ik ermee?

Via de InContact app op je computer kun je gebruik maken van verschillende handige diensten voor online samenwerken. Denk hierbij aan video-conferencing, chatten en groepsgesprekken. Maar ook het delen van bestanden en je beeldscherm is nu een fluitje van een cent. Alsof dat nog niet genoeg is kan je ook de beschikbaarheid van je collega’s inzien. Net zo gemakkelijk.

Is het alleen voor KPN ÉÉN gebruikers?

Als je de InContact app gebruikt hoeft de ander niet per se KPN ÉÉN af te nemen of de app InContact te installeren. Je kan iedereen op basis van een e-mailadres uitnodigen om mee te doen aan een meeting. Zo simpel is het!

Kan je InContact vergelijken met Skype for Business?

De oplossing heeft wat weg van Skype for Business, maar kent ook zeker wat verschillen. De overeenkomst zit ‘m in slimme functionaliteiten voor online samenwerken zoals chatten, videobellen en schermdelen. Het grootste verschil is dat InContact gekoppeld is aan de telefooncentrale uit de cloud binnen KPN ÉÉN. Hierdoor kan er naar iedereen in de wereld worden gebeld en niet alleen naar InContact gebruikers. Zoals net al genoemd kan je bij InContact deelnemers uitnodigen zonder dat deze InContact hoeven te hebben. Bij Skype for Business moet je altijd Skype installeren.

Bel ik over internet of via de telefooncentrale?

Dat hangt er maar net vanaf wat jij zelf kiest. InContact kan je gebruiken als een softphone op je pc of laptop. Op deze manier bel  je via het internet. Je kan in de app ook kiezen om opdracht te geven via je mobiel of vaste toestel uit te bellen. Op die manier bel je via de telefooncentrale van KPN ÉÉN. Dit wetende is de vervolgvraag dan vaak ‘Kan het vaste toestel dan van het bureau gezien ik een softphone heb’? In de basis zeg ik dan vaak ‘Nee’. Het is meer een aanvulling op de bestaande omgeving, geen vervanging. De vraag die je jezelf moet stellen is ‘Hoe bedrijfskritisch is de telefonie voor jouw organisatie’? Bij de softphone functionaliteit wordt de kwaliteit van het bellen namelijk bepaald door de kwaliteit van jouw internetverbinding. Wat als die even uit de lucht is of hapert? Als je niet zonder telefonie kan zou ik altijd op zeker gaan en je vaste toestel op je bureau laten staan.

Werkt het alleen op desktop of ook op mobiel?

De app is nu alleen nog beschikbaar voor de laptop of pc. In een later stadium komt de app ook voor mobiel beschikbaar. Het mooie is dat deze twee volledig synchroon zullen werken. De app wordt namelijk aan het persoonlijke profiel van de gebruiker gekoppeld in de configuratie.

Ervaar InContact van KPN ÉÉN zelf. Vraag een demo aan.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je zelf ervaren hoe InContact werkt? Ik geef je graag een demo. Klik hier en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Dennis Groeneveld

Vragen?

laat het Dennis weten

Interessant?

laat het anderen weten

Meer info over cloud?

Wil je meer weten over onze Cloud oplossingen? Laat het ons weten en wij nemen contact met je op!

Meer weten over cloud