Vodafone One Net

One Net is de cloudoplossing van Vodafone. Hiermee combineer je vaste telefonie, mobiele telefonie en data. Bekijk hieronder de mogelijkheden van Vodafone One Net Enterprise.

Altijd en overal (mobiel) bereikbaar zijn en buiten kantoor willen werken. Niemand kijkt er meer gek van op. Met de cloud telefonie oplossing Vodafone One Net Enterprise wordt een telefoongesprek missen een kunst en kan er productiever en efficiënter samengewerkt worden. Hoe dat kan? Doordat OneNet vaste telefonie, mobiele telefonie en datacommunicatie volledig integreert.

Alles-in-één Cloudoplossing

Een alles-in-één oplossing; het woord zegt het eigenlijk al. Met Vodafone OneNet combineer je vaste telefonie, mobiele telefonie én data. Je krijgt een volwaardige telefooncentrale met genoeg capaciteit om eventuele groei van het verkeer af te handelen en waarmee het aantal gebruikers en functionaliteiten aangepast kunnen worden op de behoefte. Je kunt met Vodafone One Net alle kanten op. Zo kun je vast-mobiel integreren, wachtrijen, huntgroepen of een keuzemenu beheren, je call center inrichten en je receptionist(e) van een uitgebreide receptie bedienpost voorzien.

Eenvoudig in beheer en schaalbaar

Met OneNet beschik je over een online beheer portal en kun je de belangrijkste telefonie­instellingen gemakkelijk aanpassen, net zoals bij een gewone PBX.

Daarnaast is OneNet schaalbaar. Groeit of krimpt je organisatie? Binnen One Net Enterprise pas je makkelijk het aantal gebruikersprofielen aan zodat je nooit teveel betaalt. Ook belangrijk om nog even te noemen: onderling tussen collega’s bel je vast en mobiel gratis met elkaar. Voor de overige tarieven kies je uit een all-in-one prijsplan of betalen naar gebruik.

Vast en mobiel op één nummer bereikbaar

Handig is de integratie van mobiele toestellen met de (cloud) telefooncentrale. Hierdoor is je mobiele toestel een volwaardig onderdeel van de telefooncentrale. Dankzij deze vast-mobiel integratie kun je elk telefoontje naar je directe nummer op je vaste en/of mobiele toestel aannemen. Omgekeerd werkt het ook fijn. Je kunt bij uitbellen vanaf je mobiele toestel zelf kiezen of het vaste óf mobiele nummer wordt meegestuurd. Het fijne is dat je bij Vodafone geen app of software tool nodig hebt voor deze vast-mobiel integratie. Dit wordt vanuit het netwerk gefaciliteerd. Zo wordt het wel erg makkelijk om mobiel te werken en je instellingen aan te passen, dachten wij zo. Ook handig: voicemails komen in één voicemailbox binnen.

Heb je collega’s met alleen een 06-nummer? Die laten we natuurlijk niet in de kou staan. Ook zij maken gewoon deel uit van de One Net Enterpriseomgeving.

Verschillende gebruikersprofielen

Bij de inrichting van je One Net oplossing inventariseer je welke ‘profielen’ het meest geschikt zijn voor je medewerkers. Iedere gebruiker communiceert op een unieke manier waarmee ieder een eigen behoefte heeft in functionaliteit. Je kunt daarom kiezen uit vier gebruikersprofielen met bijbehorende functionaliteiten: OneVast, OneFlex, OneCombi of OneMobiel.

De belangrijkste voordelen op een rij

  • Gemak: één contract, één aanspreekpunt, één factuur;
  • Optimale bereikbaarheid op maat: diverse profielen, zodat je medewerkers communiceren waar, wanneer en hoe het voor hen het beste uitkomt;
  • Geen hoge investering in telefooncentrale, maar één vast bedrag per maand;
  • Inzicht en beheersbaarheid door online beheerportal voor je gehele omgeving;
  • Altijd verzekerd van de nieuwste functionaliteiten door kosteloze upgrades;

Extraatjes

Naast de ruimte die je hebt in het selecteren van verschillende gebruikersprofielen, kun je Vodafone One Net Enterprise ook uitbreiden met optionele modules. Een soort extraatjes.

CRM-Integratie met ONE IntegratePlus

Weten wie er belt
Als je One Net koppelt met je CRM systeem herkennen medewerkers wie er belt voordat ze de telefoon aannemen. Ze krijgen direct alle relevante klantinformatie te zien. En kunnen inspelen op de vraag of behoefte, zonder die klant op te houden. Uitbellen werkt snel via click to dial.

Unified Communications met ONE Sync

Is ‘ie er of is ‘ie er niet?
Op de gok bellen naar collega’s is niet meer nodig als je de optionele ONE Sync applicatie gebruikt. Hiermee zien niet alleen de receptionisten wie beschikbaar is maar collega’s onderling ook. Op die manier weten ze wanneer ze elkaar het beste kunnen bereiken. Het is een add-on voor desktop en mobiele telefoon waarmee je ook makkelijker op afstand kunt samenwerken. Even je desktopscherm delen met een collega. Of een korte vraag stellen via de chat. Ook heel handig is de optie om een groep aan te maken, zodat je snel met collega’s kunt schakelen in een (project) groep.

Receptie bedienpost

Gemak voor de receptionist
Met de receptie-bedienpost kan de receptionist de statusweergave van alle medewerkers zien, eenvoudig oproepen beantwoorden en beheren. Zo kan er makkelijk worden doorverbonden naar de juiste persoon, op het juiste moment. Ook is iemand opzoeken in het telefoonboek en eventuele wachtrijen beheren makkelijk.

Call Center

Gesprekken beheren, bewaken en rapporteren
Je kunt met de Call Center Premium add-on call center functionaliteiten toekennen aan gebruikers. Voordeel hiervan is dat je call center agents toegang krijgen tot een aanvullende web client* waarmee inkomende gesprekken snel herkend en beantwoord kunnen worden. Daarnaast kunnen ze gesprekken beheren, de eigen beschikbaarheid inrichten en gesprekken snel naar de supervisor doorzetten. Gesprekken kunnen circulair, sequentieel, evenredig, procentueel of simultaan verdeeld worden. Via een dashboard zie je als supervisor de activiteiten en wachtrijen van de agenten. Uiteraard biedt de supervisor functie ook rapportage-opties.

*Standaard dient bij elke Call Center Premium add-on ook een web-client te worden aangeschaft.

Ervaar Vodafone One Net Enterprise met een live demo

Allemaal leuk, maar het is net als een proefrit met een nieuwe auto. Je moet het zelf ervaren. In ons Experience center geven we je graag een demo over alle mogelijkheden van Vodafone One Net Enterprise.

Meer weten over Cloud telefonie in het algemeen? Check onze blogs.

Als onafhankelijk adviseur helpen we je graag bij de oriëntatie naar een oplossing voor Cloud telefonie. In onze kennistuin hebben we meerdere interessante blogs voor je klaar staan. Klik hier voor een gezonde dosis inspiratie.

Meer weten over Vodafone oplossingen?

Wil je meer informatie ontvangen over de Vodafone oplossingen die wij kunnen leveren? Laat het ons weten en wij nemen contact met je op!

Meer weten over Vodafone